tag:blogger.com,1999:blog-24800874.post549761557673361820..comments2024-03-26T01:56:02.444-04:00Comments on Law at the End of the Day: Prologue: Dialogues on a Philosophy for the IndividualLarry Catá Backerhttp://www.blogger.com/profile/06545101367530775497noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-24800874.post-77306155119766603562015-03-02T14:08:04.509-05:002015-03-02T14:08:04.509-05:00A very worthwhile endeavor! How can we speak abou...A very worthwhile endeavor! How can we speak about an "individual" without first creating a construct as to what that individual "is"? And until we resolve this question, this "is-ness", how can we speak about anything? <br /><br />Can you tell I've been reading a bit of Heidegger lately? But he is on to something. If an individual cannot grasp the source of his being, which is first and foremost in his "individual-ity", then we are doomed to being spoken for by society writ large - not speaking "with it" or independently of it. This nature of being, then, is a central question for your analysis and I encourage you to take it up.Paul Van Fleetnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-24800874.post-23414192864014515452015-03-02T12:57:21.735-05:002015-03-02T12:57:21.735-05:00Caros Larry Cata Backer e Flora Sapio, eu me ident...Caros Larry Cata Backer e Flora Sapio, eu me identifico com a maneira que John Locke, Hobbes e Rousseau viam a vida do homem. Eles pensavam a vida do homem na sua origem. Esta origem eles denominavam de estado de natureza.<br />Para John Locke no estado de natureza os homens são livres. Não dependem da vontade dos outros homens, eles vivem em situação de igualdade, todos recebem as mesmas vantagens da natureza. <br />Neste estado, a vida é instituída por uma lei própria. A razão é a lei natural por excelência que os homens devem respeitar, ou seja, a razão norteia todos os princípios deste estado de natureza. Os homens no estado de natureza viviam em situação de paz.<br />Quando um homem impõe a sua vontade a outro, instala–se o estado de guerra, e, para recuperar a paz, uma das características do estado natural, o homem utiliza o “poder político”.<br />O poder político tem como função fazer o homem (que vivia em estado de natureza) viver em sociedade com uma organização de governos e leis.<br />O indivíduo é, também,considerado uma categoria importante para a filosofia do dinamarquês Søren Aabye Kierkegaard. Para ele o indivíduo vive muito em situações limítrofes, o que mostra a existência de um processo de individualização. <br />Não existe um conceito de indivíduo fechado e acabado. A natureza do indivíduo é dinâmica (Kierkegaard,2010).<br />“Existir é arte” (Almeida; Valls, 2007, p. 54). <br />Neste caso, tem-se a existência, e a vontade de ser único. É esta vontade que implica no processo de individualização. Para viver este processo é necessário que ele compreenda, no mínimo um pouco, a si próprio.<br />Assim,com base nas minhas crenças, minha sugestão é que uma filosofia do indivíduo contemporânea deveria ser baseada, entre outras, na sua capacidade de escolher, e na sua liberdade de querer alguma coisa. Esta liberdade, eu acredito, foi suprimida com as regras e com os dogmas que surgiram ao longo da história da humanidade.<br /><br />Dear Larry Cata Backer and Flora Sapio, I identify with the way John Locke, Hobbes and Rousseau saw a man's life. They thought human life in its origin. This origin they called the state of nature.<br />To John Locke in the state of nature, men are free. Do not depend on the will of other men, they live on an equal footing, all receive the same advantages of nature.<br />In this state, life is established by its own law. The reason is the natural law of excellence that men should respect, that is, the reason guides all the principles of this state of nature. The men in the state of nature lived in peace situation.<br />When a man imposes his will to another, enter into a state of war, and to restore peace, one of the characteristics of the natural state, man uses the "political power".<br />Political power has the function to make the man (who lived in a state of nature) live in society with an organization of governments and laws.<br />The individual is also considered an important category for the philosophy of the Danish Søren Aabye Kierkegaard. For him the individual lives much in borderline situations, which shows the existence of a process of individuation.<br />There is no concept of a closed and finished individual. The nature of the individual is dynamic (Kierkegaard, 2010).<br />"To exist is art" (Almeida; Valls, 2007, p. 54).<br />In this case, we have the existence, and the desire to be unique. It is this will that implies the individualization process. To live this process is necessary for him to understand at least a little, himself.<br />So, based on my beliefs, my suggestion is that a philosophy of contemporary individual should be based, among others, in their ability to choose, and in its freedom from want something. This freedom, I believe, was suppressed with the rules and dogmas that have emerged throughout the history of mankind.Betita Horn Pepulimhttps://www.blogger.com/profile/06915403730048630508noreply@blogger.com